Pazarlama
Pazarlama Nedir?
“Hedef tüketici, müşteri ve toplumun istek ve gereksinimlerini tatmin ederek kar sağlayacak pazarlama bileşenlerinin (ürün / hizmet, fiyat, dağıtım ve tutundurma) planlanması, yönetimi ve denetimi çabaları” olarak tanımlanan pazarlama, bir çok unsurun birleşmesiyle oluşan geniş bir süreçtir. Philip Kotler
Pazarlama Stratejisinin Önemi
Yapılan iş her ne olursa olsun, organizasyon pazarlama stratejisi üzerine kurulmalıdır. Aksi takdirde oluşumun sektörde kalma şansı tesadüften öteye geçemez. Pazarlama stratejisi, pazarlama karması elemanlarının en uygun şekilde kullanılması ile mümkündür. Çok titiz ve zahmetli bir süreç sonunda ortaya çıkarılan ürün veya hizmet, aynı titizlikle ancak pazarlama karması elemanları ile nihai kullanıcıya ulaştırılabilir.
Pazarlama stratejisinin diğer bir önemi de sürecin ölçülebilir olmasını sağlamasıdır. Ortaya çıkabilecek sorunların tespiti ve çözümü için önemli bir yol haritasıdır.
Pazarlama Karması Elemanları
Pazarlama karması elemanları pazarlamanın 4P'si olarak nitelendirilmiş olup dört ana başlık altında toplanmaktadır.
- Ürün (Product)
- Fiyat (Price)
- Tutundurma (Promotion)
- Dağıtım (Place)
Pazarlama Karması Elemanları
|
Ürün (Product)
Pazara sunulan teklifin kendisidir. Müşterinin satın almasıyla elde edeceği tatmin ve hizmet bütünüdür. Marka, ambalaj, kalite, boyutlar, tasarım ve garantiler, ürün elemanını oluşturan unsurlardan bazılarıdır.
Fiyat (Price)
Ürüne ödenen bedeldir. Teslimat, garanti ve buna benzer ödemeler bütünüdür. Fiyat belirlenirken pazarlama karmasındaki diğer unsurlar ve hedef kitle göz önünde bulundurulmalıdır.
Tutundurma (Promotion)
Ürünün piyasada bulunurluğu ve üstünlükleri hakkında hedef kitleyi bilgilendirmek, hatırlatmak ve hedef kitleyi bunlar konusunda ikna etmek amacıyla uygulanan bütün iletişim çalışmalarıdır. Reklam, halkla ilişkiler, doğrudan satış, satış promosyonu ve satış ekibi tutundurma elemanını oluşturan unsurlardır.
Dağıtım (Place)
Hedeflenen pazarda ürünün kolaylıkla bulabileceği ve kolaylıkla ulaşabilecek gerekli düzenlemeler bütünü dağıtım elemanıdır.
Hedeflenen pazarda ürünün kolaylıkla bulabileceği ve kolaylıkla ulaşabilecek gerekli düzenlemeler bütünü dağıtım elemanıdır.
Yorumlar
Yorum Gönder